Cisco & Microsoft

Cisco & Microsoft

WAN - MAN - LAN

 

 

یکی از تصوراتی که در مورد نوت بوکها نادرست است تصور غلطی است که هر از گاهی مانند دسکتاپ باید نوت بوک را باز کرد و آن را نظافت نمود. برخی حتی بابت این کار غیر لازم وجوهی به تعمیرکاران برای باز کردن و باد گرفتن داخل نوت بوک می پردازند که کاملا”بی دلیل بوده و ممکن است باعث آسیب دیدن نوت بوک هم بشود.

 

نوت بوکها امروزه جای دسکتاپها را گرفته اند و اغلب افراد به جای دسکتاپ سعی می کنند نوت بوک مناسبی خرید کنند تا در فضا صرفه جویی کنند و حمل و نقل آن هم آسان باشد.
با اینکه اساس کار نوت بوک و دسکتاپ یکسان است اما فن نوت بوک تفاوت فراوانی با دسکتاپ دارد. در واقع فن دسکتاپ بر روی سی پی یو قرار می گیرد. این نحوه چینش در دسکتاپ باعث میشود که جریان هوا همیشه داخل دسکتاپ وجود داشته باشد و بالطبع غبار و گرد و خاک همیشه داخل دسکتاپ انباشته شود. با این حساب هر از گاهی باید دسکتاپ خود را باز کنید و غبارروبی (و شاید هم عطرافشانی:دی) کنید.

 

اما نوت بوک به نحوی دیگر طراحی شده است. در واقع چون در مورد نوت بوک همه چیز توسط یک سازنده طراحی شده است امکان استفاده از یک روش تعبیه کانال هوایی وجود دارد.
در این روش فن در یک گوشه نوت بوک قرار می گیرد. سپس با بازوهایی مسی به سی پی یو و گرافیک میرسد و حرارت آن را دفع میکند. در واقع فن به طور کامل از داخل بدنه ایزوله شده است. هوا از طریق کانالهایی به فن وارد می شود و پس از انتقال حرارت خارج میشود. با این حساب اصلا”جریان هوایی داخل نوت بوک نیست که نیاز به غبارروبی باشد.
فقط کافی است که هر از گاهی با نرم افزاری مانند HW-Monitor که از
اینجابه رایگان قابل دانلود است دمای نوت بوک را چک کنید. اگر خیلی بالا بود و سرعت گردش فن کافی نبود معنایش تعویض فن است. البته معمولا”سازندگان فنهایی مرغوب استفاده می کنند که تا سالها هیچ مشکلی ندارند. این فنها خود روانساز جامد دارند و نیازی به روغنکاری و …هم ندارند پس خود را به زحمت نیاندازید.


 



هاست رايگان

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: Morteza ׀ تاریخ: یک شنبه 17 مهر 1390برچسب:داستان Story ایرانی عشق دوستی لپ تاپ تعمیر, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , ciscocomputer.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com